Teknoloji ve konforu buluşturarak geleceğin banyolarını tasarlayan Roca, kültürel girişimleri ve sektörel paydaşlarla yürüttüğü iş birlikleriyle de adından söz ettiriyor. Roca’nın mimari ve tasarım üzerine çağdaş tartışmalara ev sahipliği yapan platformu Roca Gallery, Ocak ve Şubat aylarını “eğitim” başlığına ayırdı. Platforma dahil olan yazarlar, eğitimin gelecekteki ihtiyaçlarına ile mimari yapıların nasıl bir düzlemde buluşacağına dair vizyonlarını paylaştılar.
Farklı yaklaşımları ve çalışma alanlarını kapsayan konuk yazarlar, eğitimin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını nasıl karşılayacakları ve yarının dünyasını inşa edecek nesillere hizmet eden alanları nasıl yeniden düşünecekleri konusundaki vizyonlarını anlattı. Mimar ve akademisyenlerden oluşan yazarlar; yeni öğrenci taleplerini ve sosyal ilişkileri ihmal etmeden dijital göç gibi konulara da odaklanan bir öğretim organının inşasına dair küresel bir vizyon sundu.
Yvonne Farrell ve Shelley McNamara, Ödüllü Projelerini Anlattı
Grafton Architects’ten Yvonne Farrell ve Shelley McNamara, eğitim tesislerinin tasarımında geniş ve kapsamlı deneyime sahip, üniversiteler kadar karmaşık ve program açısından zengin binaları tasarlamanın ne anlama geldiğine dair vizyonlarını paylaştı. Farrel ve McNamara, Diane Gray ile yaptıkları söyleşide, Lima’daki UTEC üniversite kampüsü, Milano’daki Luigi Bocconi Üniversitesi ve Londra’daki Kingston Üniversitesi için 2022 Avrupa Birliği Çağdaş Mimarlık Ödülü-Mies van der Rohe Ödülü finalisti seçilen “Town House” projesi gibi eğitim alanları için gerçekleştirdikleri projelerden bahsetti.
Uluslararası İsimler, Makaleleriyle Vizyonlarını Paylaştı
İş birliği yapan yazarlar arasında; Sürdürülebilir Şehirleşme Konsorsiyumu Başkanı Lance Jay Brown, “Mimari Eğitim” makalesinde geleceğin mimarlık okullarında iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik gibi faktörlerin önemini yazdı. Basurama sanat ve mimarlık kolektifinin üyeleri Mónica Gutiérrez ve Rubén Lorenzo, “Vahşi Oyun Alanları, Eskiden Oynadığımız Yerler” hakkında yazdıkları yazı ile çocukluk döneminde dış mekanların önemini anlattı.
Mimarlık ve sanat alanında uzmanlaşmış bir sosyolog olan Juulia Kauste, “Topluma Hizmet için Eğitim Alanları” hakkındaki makalesi ile Finlandiya’daki yeni müfredata ve okul binalarını nasıl etkilediğine dair ayrıntılı bakışını okurlarla paylaştı. Crossboundaries stüdyosunun mimarı ve kurucu ortağı Binke Lendhart, “Bir Mimardan Daha Fazlası” isimli yazısında Çin’deki okulları tasarlama deneyimiyle ilgili olarak sınıfların gelecekteki konfigürasyonunu; Communal Stüdyo’nun mimarları ve kurucu ortakları Mariana Ordóñez ve Jesica Amescua ise Meksika, Tepetzintan’daki Üretken Kırsal Okulun örnek olayını ve toplulukların okul altyapılarında sahip olması gereken aktif rolü Üretici Kırsal Okullar makalelerinde sundu.
Çocukluk, Eğitim ve Mimarlık Arasındaki Yakın İlişki Ele Alındı
Çocukların eğitiminde oyuncak tasarımının önemini araştıran, sanat ve tasarım konusunda uzmanlaşmış yazar Kimberlie Birks oyun temasından; Mario Corea Arq’ın mimarı ve kurucusu Mario Corea, daha modern ve verimli okullar sağlamanın bir yolu olarak tipolojik tasarımdan bahsederken; Osa Menor girişiminin mimarı ve yöneticisi Jorge Raedó, çocukluk, eğitim ve mimarlık arasındaki yakın ilişkiyi ele aldı. Son olarak, Graveney School Ürün Tasarımı ve Mimarisi Başkanı Neil Pinder, bugünün gençliğini yarının mimarisiyle buluşturmak için farklı metodolojiler üzerine kafa yoran makalesiyle okurlarla buluştu.
Ayın yeni konusu ile Rocagallery.com’da bir kez daha güncel konulara mimari, tasarım, inovasyon ve sürdürülebilirlik açısından, çeşitli disiplinlerden profesyonellerin gözünden ayrıntılı bir şekilde bakılmış oldu.
Her iki ayda yeni bir konu ile okuyucuyu karşılayan platformda Mart ve Nisan döneminin yeni konusu ise “sağlık ve zindelikte yeni bir dönem” başlığı olacak. Yayınlanan tüm makalelere hem İngilizce hem de İspanyolca olarak www.rocagallery.com adresinden ulaşılabilir.